Μηχανοκίνητος αθλητισμός

Περισσότερα
9 Χρόνια 10 Μήνες πριν #134775 από stergiosbik
Απαντήθηκε από stergiosbik στο θέμα Μηχανοκίνητος αθλητισμός
Πέρασαν 20 χρόνια από το θάνατο Άιρτον Σένα

Ο κορυφαίος όλων στην F1...



Συμπληρώθηκαν 20 χρόνια από την ημέρα που ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχασε ένα από τα πιο λαμπρά αστέρια του, τον Άιρτον Σένα. Ήταν η 1η Μαΐου του 1994 όταν ο τότε 34χρονος Βραζιλιάνος πιλότος της Formula 1, θα μάγευε για τελευταία φορά με τις οδηγικές ικανότητές του...

«Οι αγώνες, ο ανταγωνισμός είναι μέσα στο αίμα μου, είναι μέρος του εαυτού μου. Θα μπορούσα να το έκανα αυτό για όλη μου τη ζωή...» είχε πει κάποτε ενώ τραγική ειρωνεία αποτελεί η δήλωση λίγους μήνες πριν τον θάνατο του:

«Αν ποτέ έχω κάποιο ατύχημα που τελικά θα μου στοιχίσει τη ζωή μου, θα ήθελα να γίνει μια και έξω. Δεν θα ήθελα να περάσω ούτε στιγμή σε αναπηρικό καρότσι. Ούτε θέλω να καταλήξω σε κάποιο νοσοκομείο, υποφέροντας από κάποια τραύματα. Αν είναι να ζήσω, θέλω να ζήσω έντονα μια ζωή πλήρη».

Έτσι έμελλε να είναι και το τέλος του, απότομο, όταν το μονοθέσια της Williams δεν έστριψε ποτέ στην έβδομη στροφή (Ταμπουρέλο) στην πίστα του Σαν Μαρίνο και ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έπεσε με 217 χιλιόμετρα την ώρα πάνω στις προστατευτικές μπάρες και «πέταξε» για άλλα μέρη.

Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών ο πρόεδρος της Φεράρι, Λούκα ντι Μοντετζέμολο, τόνισε πως αν δεν συνέβαινε ποτέ εκείνο το ατύχημα ο θρυλικός οδηγός θα τελείωνε την καριέρα του στην Ιταλική ομάδα.

«Μιλήσαμε για πολλή ώρα και μου ξεκαθάρισε ότι ήθελε να τελειώσει την καριέρα του στη Φεράρι, έχοντας φτάσει κοντά στο να ενταχθεί σε μας λίγα χρόνια νωρίτερα» είπε αρχικά και συνέχισε:

«Συμφωνήσαμε να συναντηθούμε ξανά σύντομα, προκειμένου να δούμε το πώς θα μπορούσαμε να ξεπεράσουμε τις τότε συμβολαιακές υποχρεώσεις του. Είχαμε συμφωνήσει και οι δύο ότι η Φεράρι θα ήταν το ιδανικό μέρος για να προωθήσει την καριέρα του», ολοκλήρωσε.

Η καριέρα του

Ο Άιρτον Ντα Σίλβα Σένα γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου του 1960 στο Σαο Πάολο της Βραζιλίας και οδήγησε για πρώτη φορά σε ηλικία 4 ετών, κάνοντας την παρθενική εμφάνισή του σε αγώνες σε ηλικία 13 ετών.

Κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο στα 17, όταν κέρδισε το πρωτάθλημα Νοτίου Αμερικής. Το 1983 έκανε και το μεγάλο βήμα στην καριέρα του, όταν οι ιθύνοντες της Toleman τον εμπιστεύτηκαν και του έδωσαν την ευκαιρία να δείξει το ταλέντο του μέσω της Φόρμουλα 1.

Στο πρώτο του γκραν πρι πήρε την 9η θέση, ενώ έκλεισε τη χρονιά έχοντας καταφέρει να ανέβει στο βάθρο, τερματίζοντας δεύτερος στην πολύ απαιτητική πίστα του Μονακό.

Ακολούθησε η μεταγραφή στον Lotus. Το 1988 θα κάνει το μεγαλύτερο βήμα της καριέρας του, μετακομίζοντας στη McLaren-Honda και από την πρώτη σεζόν θα κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο, όπως και τους άλλους δύο λίγα χρόνια μετα. Μετά από έξι χρόνια άφησε την McLaren για λογαριασμό της Williams που θα ήταν και ο τελευταίος σταθμός στην καριέρα του.

Δεν είναι ότι δεν είμαστε επαναστάτες. Απλά είμαστε άτυχοι που δεν είναι όπλο ο καναπές!!!


Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": kosmidis80, STAF

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
9 Χρόνια 10 Μήνες πριν #134874 από stergiosbik
Απαντήθηκε από stergiosbik στο θέμα Μηχανοκινητος αθλητισμος
Στιγμές στο χρόνο

> Η πρώτη σημαντική έκλαμψη οδηγικής ιδιοφυίας του Σένα ήρθε στο βρεγμένο Μονακό το 1984, στην πιο απαιτητική χάραξη του Πρωταθλήματος, την οποία συναντούσε για πρώτη φορά. Με την επιεικώς απαράδεκτη Toleman πλησίαζε -με ρυθμό 3 δλ. στο γύρο μερικές φορές- τον επικεφαλής, Προστ με τη McLaren (μακράν το καλύτερο μονοθέσιο εκείνης της χρονιάς), όταν ο αλυτάρχης, Τζάκι Ιξ, διέκοψε πρόωρα τον αγώνα και χάρισε τη νίκη στον Γάλλο.
> Την ίδια χρονιά στο Ντάλας των ΗΠΑ (όπου έλυσε τις υπερβολικά σφιχτοδεμένες ζώνες του!) ακούμπησε τον ίδιο τοίχο δύο φορές και ισχυρίστηκε ότι αυτό συνέβη διότι το συγκεκριμένο τσιμεντένιο μπλοκ (από τα πολλά που περιέφραζαν τη χάραξη της «πίστας») είχε μετακινηθεί. Ο αρχιμηχανικός του, Πατ Σίμοντς, έμεινε έκπληκτος όταν έλεγξε το σημείο και διαπίστωσε ιδίοις όμμασιν ότι ο Σένα είχε δίκιο, με την προκληθείσα από την επαφή ενός άλλου μονοθεσίου με τον τοίχο μετακίνηση να μετριέται σε χιλιοστά!
> Κατά τη διάρκεια των πρώτων δοκιμών της Lotus με τον κινητήρα της Honda τον Αύγουστο του 1986 ο Σένα διαισθάνθηκε ένα πρόβλημα που δεν είχαν αποκαλύψει τα δεδομένα της τηλεμετρίας του ιαπωνικού V6 και επέστρεψε αργά στα pit, αφήνοντας άφωνους τους Ιάπωνες, που κατόπιν διαπίστωσαν ότι είχε δίκιο, αφού ο στροφαλοφόρος άξονας είχε παρουσιάσει εκτεταμένη φθορά. Το σκηνικό επαναλήφθηκε και πάλι σε δοκιμές εξέλιξης του 1991. :woohoo: :woohoo:
> Το 1989 πήρε εκδίκηση από τον Προστ στο Μονακό, όπου νίκησε με 52 δλ. διαφορά από τον Γάλλο, χωρίς να έχει 1η και 2η σχέση στο κιβώτιο (σε μια χάραξη που χρησιμοποιούνται κατά κόρον), κάτι που είχε αποκρύψει από την ομάδα, για να μην το μάθει ο team mate του.
> Η πιο δύσκολη αλλά και συναισθηματικά φορτισμένη νίκη του ήταν η πρώτη στην πατρίδα του, το 1991. Με κράμπες σε ολόκληρο το επάνω μέρος του σώματός του από τις σφιχτοδεμένες ζώνες, ο Σένα είχε μείνει χωρίς 4η στους τελευταίους 30 γύρους και διήνυσε τους τελικούς 7 μονάχα με 6η σχέση στο κιβώτιο! Λίγα μέτρα έπειτα από τη γραμμή τερματισμού, ο κινητήρας του παρέδωσε το πνεύμα και όταν ανέβηκε στο βάθρο είχε δυσκολία να σηκώσει ακόμα και το τρόπαιο του νικητή...
> Το 1991 στην Ισπανία, διαγράφοντας ένα τετ-α-κε σε νωπή πίστα ακριβώς εμπρός από τον Μίκαελ Σουμάχερ, πρόλαβε να βάλει όπισθεν, η οποία ήταν κλειδωμένη, προς αποφυγήν ακούσιας επιλογής της, έτσι ώστε να αποφύγει τη σύγκρουση.
> Στο Ντόνινγκτον Παρκ το 1993 o Σένα έκανε έναν από τους καλύτερους γύρους στην ιστορία της Formula 1, προσπερνώντας στον εναρκτήριο σαν σταματημένους τέσσερις αντιπάλους του μέσα σε 4 χλμ. βρεγμένου οδοστρώματος. Στις μετέπειτα μικτές συνθήκες ήταν σε δύο φάσεις του αγώνα ταχύτερος του Προστ με σλικ ελαστικά σε βρεγμένη πίστα, ενώ ο Γάλλος διέθετε ελαστικά βροχής στην αδιαμφισβήτητα ανώτερη Williams. Ο Σένα τερμάτισε 1:23 εμπρός από οποιονδήποτε άλλο, έχοντας ρίξει γύρο στον 3ο Προστ, που πραγματοποίησε επτά αλλαγές ελαστικών.
Τελική ευθεία
Όπως όλοι οι «μεγάλοι», έτσι και ο Σένα είχε προβλέψει το τέλος της ζωής του. Είχε ένα κακό προαίσθημα για εκείνον τον αγώνα... Σε όλες τις φωτογραφίες του από εκείνη την Πρωτομαγιά εμφανίζεται σκυθρωπός, με μια τραγική μελαγχολία χαραγμένη στο πρόσωπό του. Είχε επηρεαστεί βαθύτατα από το χαμό του Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ την προηγούμενη ημέρα και είχε παραβεί τους κανόνες της προληπτικής τελετουργίας που πάντοτε ακολουθούσε πριν από την εκκίνηση βγάζοντας το κράνος του ενώ καθόταν στο μονοθέσιο. Η έξοδος από την πίστα που οδήγησε στη σύγκρουση με τον τοίχο προκλήθηκε από την κατάρρευση της κολόνας του τιμονιού, από την οποία είχε αφαιρεθεί ένα κομμάτι, που είχε αντικατασταθεί μέσω ηλεκτροσυγκόλλησης με ένα μικρότερης διαμέτρου και διαφορετικής σύστασης χάλυβα. Λόγω της μικρότερης διαμέτρου, το καινούργιο τμήμα είχε εξ ορισμού και μικρότερες αντοχές στις πιέσεις, συνεπώς, όταν δεν άντεξε την καταπόνηση, έσπασε, αφήνοντας τον Σένα χωρίς τιμόνι να κατευθύνεται προς τον τοίχο, στον οποίο προσέκρουσε με 215 χλμ./ώρα. Η τροποποίηση, που πραγματοποιήθηκε για να βελτιωθεί η ορατότητα του Σένα στο ταμπλό πίσω από το τιμόνι, σε συνδυασμό με λιμάρισμα των εσωτερικών του κόκπιτ, για την αύξηση του χώρου γύρω από τα χέρια του, ήταν εμφανώς πρόχειρη και κακότεχνη. Κατά τη σύγκρουση, ένα από τα κομμένα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης της Williams διαπέρασε το κράνος του Σένα προκαλώντας τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις από τις οποίες υπέκυψε. Όπως ορίζεται από τον ιταλικό νόμο, ο θάνατος ερευνήθηκε και ο εισαγγελέας άσκησε δίωξη κατά των Φρανκ Γουίλιαμς, Πάτρικ Χεντ, Άντριαν Νιούι, δύο ιθυνόντων της πίστας και του υπευθύνου της FIA στη διεύθυνση του συγκεκριμένου αγώνα. Η δίκη, που ξεκίνησε το 1997 και ολοκληρώθηκε το 1999, αποτέλεσε παρωδία, χωρίς καμία ελπίδα να κάνει την αλήθεια να λάμψει, κυρίως λόγω της σωρείας εμφανών ψευδορκιών. Ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ, δοκιμαστής το 1994 της Williams, ψευδομαρτύρησε ασυστόλως, καταθέτοντας ότι ήταν φυσιολογικό για το τιμόνι της μοιραίας FW16 να κινείται ολόκληρα εκατοστά στον οριζόντιο και τον κάθετο άξονα! Η συνήθης απάντηση του Ντέιμον Χιλ ήταν «δε θυμάμαι» σε ερωτήσεις που ήταν αδιανόητο ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής να αποκρίνεται έτσι, όπως, για παράδειγμα, αν το μονοθέσιο που οδηγούσε το 1993 διέθετε υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης! Αποκαλύφθηκε, επίσης, ότι λίγο μετά το ατύχημα, με τη συγκατάθεση του Τσάρλι Γουίτινγκ, δύο μηχανικοί της Williams πήραν τα μαύρα κουτιά του μονοθεσίου του Σένα, που θα μπορούσαν να αποκαλύψουν όλα τα στοιχεία της τηλεμετρίας. Όταν επεστράφη, το μαύρο κουτί του πλαισίου είχε σκοπίμως αχρηστευθεί, ενώ η Renault ισχυρίστηκε ότι από την κεντρική μονάδα του κινητήρα δε γινόταν να αντληθούν τα δεδομένα από τα τελευταία μέτρα που διήνυσε το μονοθέσιο... Επιπλέον, χαρακτηριστική ήταν η απροθυμία της Foca TV (εταιρεία του Μπέρνι Έκλεστοουν) να παραδώσει το οπτικό υλικό μέσα από το μονοθέσιο του Σένα και, όταν τελικά το έκανε, έλειπαν τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση, των οποίων την ύπαρξη έχουν πιστοποιήσει μερικοί από τους ελάχιστους μάρτυρες που το έχουν δει. Ο εισαγγελέας ζήτησε κάθειρξη 1,5 έτους με αναστολή για φόνο εξ αμελείας για τους Χεντ και Νιούι, οι οποίοι, όντας, αντίστοιχα, ο τεχνικός διευθυντής και ο επικεφαλής σχεδιαστής της Williams, κατείχαν τον έλεγχο όσον αφορά τα τεχνικά θέματα και έφεραν το μερίδιο ευθύνης, εφόσον ένα εξάρτημα του μονοθεσίου ήταν πλημμελώς τροποποιημένο. Το δικαστήριο έκρινε αθώους τους πάντες, υποστήριξε όμως την άποψη του εισαγγελέα ότι η δοκός του τιμονιού ήταν το αίτιο του ατυχήματος. Στην πρώτη έφεση της απόφασης αυτής (το 2004) η ετυμηγορία παρέμεινε απαράλλακτη, ωστόσο στη δεύτερη (το 2007) κρίθηκε ένοχος ο Χεντ. Αυτό, βέβαια, δεν άλλαξε κάτι..._

Αυτα και αλλα πολλα εδω
www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=21&art_id=11225

Δεν είναι ότι δεν είμαστε επαναστάτες. Απλά είμαστε άτυχοι που δεν είναι όπλο ο καναπές!!!


Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.063 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ