Προσπάθεια μετατροπής Ελληνικού τζακιού
- Gdevil
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 1231
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 215
stavrax,Stavrax έγραψε: Το μαντέμι στην πλάτη θα δέχεται μεγάλες πιέσεις με το σφράγισμα. Για να το ενισχύσεις θα μπορούσες να βάλεις είτε βερμικουλίτη είτε πυροτουβλα. Ακόμη ένας ανακλαστήρας στην καμπάνα θα σε βοηθούσε να έχεις μεγαλύτερη απόδοση. Μπράβο για την πολύ ωραία και μερακλίδικη δουλειά
Αν μπεί μονωτικό υλικό είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά της εστίας ουσιαστικά στα σημεία που θα μπεί δεν θα απάγεται θερμότητα από την έξω μερια.
Και αυτή η θερμότητα μοιραία θα καταλήγει στο επάνω μέρος το οποίο θα δέχεται τώρα ακόμα περισσότερο.
Οπότε μία μόνωση ουσιαστικά "μετατοπίζει" την θερμότητα σε άλλο σημείο καταπονώντας το νέο σημείο περισσότερο
Σωστά?
Αρα η λύση μήπως είναι να σχεδιαστεί πολύ καλή ροή του αέρα στον θερμοθάλαμο ώστε να απάγει γρήγορα την θερμότητα από την πίσω πλευρά?
Επίσης στην εξωτερική πλευρά όχι μόνο της πλάτης αλλά και των πλαινών και του επάνω μέρος της εστίας πρέπει να δοκιμάσεις να κολλήσεις λάμες ώστε να αυξήσεις την επιφάνειας απαγωγής της θερμότητας.
Δες πχ τα κράτκι πως είναι.
Όσον αφορά τον ανακλαστήρα.
ΝΑΙ.
να φτιαξεις ανακλαστήρα.
Και μάλιστα να τον συνδυάσεις με φτιάξιμο σωλήνων για δευτερογενή καύση.
ΘΑ ΔΕΙΣ ΜΕΓΑΛΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ αν το φτιάξεις σωστά.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- ΦΟΥΣΚΙΤΑΚΗΣ
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 1227
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 115
Stavrax έγραψε: Το μαντέμι στην πλάτη θα δέχεται μεγάλες πιέσεις με το σφράγισμα. Για να το ενισχύσεις θα μπορούσες να βάλεις είτε βερμικουλίτη είτε πυροτουβλα. Ακόμη ένας ανακλαστήρας στην καμπάνα θα σε βοηθούσε να έχεις μεγαλύτερη απόδοση. Μπράβο για την πολύ ωραία και μερακλίδικη δουλειά
Σε τι είδους πιέσεις αναφέρεσαι? Καταπόνηση από θερμοκρασίες, ή λόγω υποπίεσης?
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- liakjim
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Invicta Selenic 700 + passive heat exchanger
- Δημοσιεύσεις: 822
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 91
Αν δεις κουτί για εξωτερικό αέρα
πόρτα
σύστημα κλαπέ
είναι από εκεί.
Θα γίνει υβρίδιο.
Τα λαμάκια του τα είπα πιο πάνω.
Η κόφτρα είναι όντως απαραίτητη.
Παρουσίαση εγκατάστασης τζακιού εδώ -> www.energ.gr/index.php?option=com_kunena...&id=57920&Itemid=384
Ορθός Τρόπος Δοκιμής Τύπων Μπρικέτας εδώ -> www.energ.gr/index.php?option=com_kunena...&id=58124&Itemid=384
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Stavrax
- Αποσυνδεμένος
- Moderator
- Foyer Invicta 700 Prisma+Heat Exchanger
- Δημοσιεύσεις: 2023
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 442
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gkesi
- Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Premium Member
- Δημοσιεύσεις: 104
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 12
Τώρα να τοποθετηθώ σε ορισμένα θέματα που σωστά θίξατε:
Gdevil,
- όντως η σκούπα στάχτης θα είναι απαραίτητη γιατί όλο και λίγο στάχτη θα πέφτει απο τις τρύπες του σταχτοδοχείου στο κουτί.
- δεν νομίζω όμως η στάχτη να φτάσει να εμποδίζει την λειτουργία του κλαπέ του κουτιού, αλλά ακόμα και αν συμβεί αυτό θα μπορεί εύκολα να τραβηχθεί με ηλ. σκούπα απο την έξω μεριά του Φ100, δηλαδή έξω από το σπίτι μιάς και η Φ100 έχει μήκος λιγότερο από ένα μέτρο.
- δεν νομίζω να είναι απαραίτητο να υπάρχουν τρύπες εισαγωγής αέρα καύσης σε όλη την επιφάνεια της βάσης της εστίας. Έτσι όπως είναι ο αέρας θα μπαίνει μόνο απο την μαντεμένια σχάρα που πιστεύω είναι μιά χαρά. Άσε που για να γίνει αυτό θα χρειαστεί διπλός πάτος σε όλη την επιφάνεια της βάσης.
- στον αυτοματισμό του τάμπερ εξαγωγής καυσαερίων υπάρχει μέριμνα ώστε να κλείνει η πόρτα και αυτό να παραμένει ανοιχτό (δεν υπάρχει σε φωτογραφία, μετά έγινε). Είναι ένα απλό διακριτικό συρτάκι στο κάτω δεξί μέρος της πόρτας το οποίο όταν είναι βγαλμένο έξω με το κλείσιμο της πόρτας παρασέρνει το λαμάκι που ενεργοποιεί τον μηχανισμό. Σίγουρα υπάρχουν φορές που θέλουμε κλειστή πόρτα και ανοιχτό τάμπερ, όπως κατά το άναμα.
-ξέχασα επίσης να φωτογραφήσω την κόφτρα που σωστά ειπώθηκε ότι λείπει. Αυτή έγινε απο λαμαρίνα η οποία έχει την μορφή του 1/4 του κύκλου, αρχίζει από την πλάτη κατακόρυφα σε ύψος περίπου 30εκ. και καταλήγει οριζόντια μπροστά στην πόρτα στο ίδιο ύψος με αυτή αφήνοντας ένα άνοιγμα περίπου 10-12εκ. για να περνάν τα καυσαέρια. Το αποτέλεσμα είναι πολύ ωραίο. Βλέπεις την φλόγα να ανεβαίνει και να "γλύφει" την κυρτή λαμαρίνα έως μπροστά απο την πόρτα. Ακόμα τοποθετήθηκε και δεύτερη κόφτρα στο μέσω περίπου του ύψους του κώνου (που είναι πολύ ψηλός), αυτή είναι τελείως επίπεδη και κρέμεται ουσιαστικά απο δύο αλυσιδάκια απο τις δύο άκρες του άξονα του κλαπέ, έτσι ώστε να ζυγίζει οριζοντιωμένη και η διατομή της είναι τέτοια ώστε να αφήνει περιμετρικά ανοίγματα περίπου 10 εκ. για την διαφυγή των καυσαερίων.
- στην πλάτη της εστίας υπήρχε ανέκαθεν ένα χοντρό μαντέμι το οποίο είναι απλά κουμπωτό και κρέμεται. Αυτό λογικά χρησιμεύει για να απορροφάει τις μεγάλες θερμοκρασίες και να μην κινδυνεύει η κυρίως πλάτη της εστίας.
Παιδιά το τζάκι το άναψα εχθές. Τι να σας πώ απλά ΑΛΛΟ τζάκι. Έχει αλλάξει τελείως συμπεριφορά. Τραβάει τόσο πολύ αέρα που νομίζεις ότι είναι καμίνι με μοτέρ. Η καύση είναι πλήρως ελεγχόμενη με τα δύο κλαπέ. Το ξέρω ότι αυτό δεν είναι όμως φυσιολογικό και υπάρχει κίνδυνος σπασίματος - ραγίσματος απο την πολύ απότομη αύξηση της θερμοκρασίας γι`αυτό σκέφτομαι να περιορίσω με κάποιο τερματικό την διαδρομή του ανοίγματος του κλαπέ εισαγωγής σε φυσιολογικά επίπεδα.
Το άναψα και σήμερα και παρατηρώ ότι το άνοιγμα της ντεμέκ αεροκουρτίνας είναι μεγάλο και μπαίνει περισσότερος αέρας απο αυτόν που χρειάζεται, με αποτέλεσμα να κρυώνει την εστία και να δημιουργεί ανεπιθύμητα ρεύματα αέρα, αλλά σκέφτηκα πως θα το λύσω.
Ακόμα πρέπει να υπάρχει μεγάλη υποπίεση στο εσωτερικό της εστίας, το καταλαβαίνω όταν ξεκουμπώνω το χερούλι της πόρτας και την τραβάω να ανοίξει, θέλει λίγο δύναμη, κάτι λες και την ρουφάει προς τα μέσα.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Savvas
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 325
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 99
Συμφωνώ ότι θα έχεις έντονο πρόβλημα απο τη στάχτη στο σωλήνα εισαγωγής αέρα.
Εγώ αυτό που θα έκανα, θα ήταν να φτιάξω ένα ακόμα σκαφάκι στάχτης λίιιγο πιο μικρό που θα μπαίνει μέσα σε αυτό που έχεις ήδη. Θα του έκανα σχισμές περιμετρικά (ψηλά όμως ώστε να μη φράζουν απο τη στάχτη όταν αυτό αρχίζει να γεμίζει) και έτσι και κουτί στάχτης θα υπάρχει και ο αέρας θα μπαίνει απο κάτω και δεν θα σου βουλώνει η εισαγωγή, ώστε να είναι συνέχεια με τη σκούπα.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.