"Οι απατεώνες του πετρελαίου"

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #31652 από Τάκης
Απαντήθηκε από Τάκης στο θέμα "Οι απατεώνες του πετρελαίου"
Μια επιφύλαξη για τον τίτλο του θέματος. "Οι απατεώνες του πετρελαίου" πως τίθεται ; Σε αντιδιαστολή με τους τίμιους των ανεμογεννητριών, των φωτοβολταϊκών ή του πέλλετ; Γιατί αν το δούμε πιο ψύχραιμα θα δούμε ότι σε όποιον τομέα δημιουργείται καρτέλ οι συμπεριφορές είναι παρόμοιες. Έτσι λοιπόν τις ανεμογεννήτριες τις πληρώνουμε χρυσές γιατί έχει δημιουργηθεί σχετικό καρτέλ, τα φωτοβολταϊκά το ίδιο, πρόσφατος είναι ο πόλεμος που ξέσπασε μεταξύ ΕΕ- ΗΠΑ και Κίνας, που προωθεί φτηνά πάνελ φωτοβολταϊκών και χαλά την πιάτσα και στο πέλετ, που ακόμη είναι διάσπαρτο, παρατηρούμε μικροαπατεώνες. Όλα τα συμφέροντα ανάλογα με την ισχύ που έχουν συγκεντρώσει ενεργούν με τον ίδιο απατεώνικο μεν "νόμιμο" δε τρόπο.

Για τον κόσμο του κεφαλαίου είμαστε όλοι ξένοι.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #31938 από OANNHSEA
Απαντήθηκε από OANNHSEA στο θέμα "Οι απατεώνες του πετρελαίου"

"Οι απατεώνες του πετρελαίου" πως τίθεται ; Σε αντιδιαστολή με τους τίμιους των ανεμογεννητριών, των φωτοβολταϊκών ή του πέλλετ;

Δεν έγραψα ποτέ ότι είναι τίμιοι οι άλλες ομάδες ενέργειας.
Είναι όμως το λόμπι του πετρελαίου εκείνο που έπνιγε με κάθε τρόπο την ανάπτυξη τα τελευταία 90 χρόνια και εμπόδιζε κάθε ευκαιρία για λύσεις απεξάρτησης από το πετρέλαιο.
Δεν ξέρω την ηλικία σου Τάκης, αλλά υπήρχε κάποια εποχή, εκεί πριν το 1990 που η Ελλάδα έκανε συμφωνία με την Αλγερία για την αγορά φυσικού αερίου, πιεζόμενη από την ΕΕ. Το πετρελαϊκό λόμπι, έβαλε τέτοιους φραγμούς στην αξιοποίηση του, με συνέπεια στο τέλος το ελληνικό κράτος (εμείς οι μαλάκες δηλαδή) να πληρώνει βαριά ρήτρα για την μη αποδοχή των προσυμφωνημένων ποσοτήτων (και για να κερδίζει το πετρελαϊκό λόμπι της Ελλάδας). Και μιλάμε ότι είχαν ορίζοντα 5ετίας να γίνει η αξιοποίηση... Ένα παράδειγμα από τα πολλά - για τα οποία φυσικά κανένα καθίκι δημοσιογράφος δεν μιλά, δεν θέλει βλέπετε να χάσει τη δουλειά του...

Σήμερα όντως υπάρχει βαρβάτο λόμπι ανεμογεννητριών και ηλιακής στην Ελλάδα. Θέλουν όλοι οι "επιχειρηματίες", γλυφτρόνια της κυβέρνησης, να κερδίζουν σε βάρος του λαού. Και η κυβέρνηση φυσικά δεν κάνει πίσω γιατί το συμφέρον είναι αμφίδρομο, το ένα χέρι νίβει το άλλο...
Αλλά και σε διεθνές επίπεδο το ίδιο γίνεται, σε σημείο που τα λόμπι να βάζουν πληρωμένους δημοσιογράφους και επιστήμονες για να γράφουν γελοιότητες του τύπου "η ηλιακή ενέργεια ή η αιολική ενέργεια φτάνει να αντικαταστήσει όλες τις άλλες πηγές"...

Στο παρακάτω διάγραμμα φαίνεται η παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας.
Δεν υπάρχει στον αιώνα τον άπαντα δυνατότητα να καλυφθεί όλη αυτή η κατανάλωση και κυρίως η αύξηση της κατανάλωσης από τη αιολική ή από την ηλιακή.
Για αυτό υπάρχουν και τα προγράμματα της σύντηξης...
Οι κυβερνήσεις το ξέρουν - κάποια καθίκια όμως κάνουν προπαγάνδα για να πουλήσουν φύκια στους χαχόλους...


Όλα τα συμφέροντα ανάλογα με την ισχύ που έχουν συγκεντρώσει ενεργούν με τον ίδιο απατεώνικο μεν "νόμιμο" δε τρόπο.

Αυτό όμως ακούγεται εντελώς μοιρολατρικό.
Δεν μπορούμε να αφήνουμε κάποια λόμπι να κάνουν ότι γουστάρουν και στο τέλος να την πληρώνουμε εμείς οι πολίτες. Δεν βαρεθήκατε να πληρώνετε τα κερατιάτικα της κάθε κυβέρνησης και του κάθε λόμπι;
.

Bellum omneum contra omne...
Θάνατος στους πετρελαιάδες!!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #31941 από Τάκης
Απαντήθηκε από Τάκης στο θέμα "Οι απατεώνες του πετρελαίου"

OANNHSEA έγραψε: Αυτό όμως ακούγεται εντελώς μοιρολατρικό.
Δεν μπορούμε να αφήνουμε κάποια λόμπι να κάνουν ότι γουστάρουν και στο τέλος να την πληρώνουμε εμείς οι πολίτες. Δεν βαρεθήκατε να πληρώνετε τα κερατιάτικα της κάθε κυβέρνησης και του κάθε λόμπι;
.


Δεν είναι μοιρολατρικό. Απλά μείναμε στο επίπεδο τς διαπίστωσης. Τη λύση την προτείνουμε στο άλλο θέμα του σάιτ με τίτλο "Κοινωνία - Οικονομία (Η Εκκλησία του Δήμου)". Συνοπτικά, με ριζική λύση την "Λαϊκή εξουσία".

Για τον κόσμο του κεφαλαίου είμαστε όλοι ξένοι.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #45441 από OANNHSEA
Απαντήθηκε από OANNHSEA στο θέμα "Οι απατεώνες του πετρελαίου"
Ας έρθουμε τώρα στην αεριοποίηση. Το γνωστόν γκαζοζέν.

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, η αεριοποίηση, η τροποποίηση δηλαδή οργανικών συστατικών σε αέριο, είναι πολύ παλιά. Οι πρώτες προσπάθειες άρχισαν πριν από το 1700, αλλά μετά το 1800 άρχισε πραγματική επανάσταση με σχεδόν κάθε πόλη άνω του μεσαίου μεγέθους στην Ευρώπη να αποκτά το δικό της εργοστάσιο αεριοποίησης.
Ακόμα και η Αθήνα απέκτησε το δικό της – ήταν το γνωστό «γκάζι».
Έτσι είχαν ένα καύσιμο το οποίο μπορούσε να μεταφερθεί μέσω σωλήνων σε κάθε σπίτι και να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες ανάγκες από φωτισμό μέχρι μαγείρεμα. Το δε πλεονέκτημά του ήταν το κόστος σε σύγκριση με το κάρβουνο ή και τα ξύλα και η πολύ καθαρότερη καύση του – φυσικά αυτό στην Ευρώπη, γιατί στην Ελλάδα ήταν σχετικά ακριβό.
Τα μειονεκτήματα του είναι η πολύ μικρή διάρκεια ζωής του (το πολύ μερικές ώρες) και η πολύ μικρή θερμιδική του ικανότητα – μόλις το 1/5 του φυσικού αερίου, ανεξάρτητα εάν είναι από κάρβουνο ή ξυλεία ή από πέλετ. Βέβαια ο όγκος παραγωγής του είναι τεράστιος και αναπληρώνει τις θερμίδες.
Στην Αγγλία ή και στην Γερμανία, υπήρχαν εργοστάσια αεριοποίησης που παρήγαγαν αέριο μέχρι να το αντικαταστήσει το φυσικό αέριο στην δεκαετία του 70...

Οι πρώτες προσπάθειες να κινηθούν οχήματα με γκαζοζέν ήρθαν πολύ νωρίς – από το 1905.
Το καύσιμο ήταν φθηνό, πιο φθηνό και από την πάμφθηνη τότε βενζίνη και κάποιος που είχε το αυτοκίνητο (εννοείται στην Ευρώπη) θα μπορούσε να το εφοδιάσει από το σπίτι του ή από σημεία διανομής από το υπάρχων δίκτυο. Οι υπάρχοντες όμως κινητήρες όμως δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν ικανοποιητικά με το γκαζοζέν. Μόνο κατά την διάρκεια του Αππ έγιναν κάποιες μετατροπές σε κύρια οχήματα όπως σε λεωφορεία, κυρίως λόγω έλλειψης βενζίνης.

To βιντεάκι δείχνει οχήματα γκαζοζέν το 1910 - 1919
www.britishpathe.com/video/gas-bag-motor-car

Η μεγάλη επανάσταση ήρθε με τον Βππ.
Από ανάγκη λόγω έλλειψης πετρελαίου άρχισαν τις μετατροπές στα αυτοκίνητα ώστε να μπορούν να κάψουν γκαζοζέν.
Οι κινητήρες είχαν εξελιχτεί και μπορούσαν να δεχτούν το αέριο αν και υπέφεραν σε σχέση με τη βενζίνη. Κοντά 9.000.000 οχήματα, από απλά ΙΧ μέχρι φορτηγά και μοτοσυκλέτες, μετατράπηκαν σε όλο το κόσμο εκείνη την περίοδο με δοκιμές που έφταναν ακόμα και σε άρματα μάχης!!! Εκπαιδευτικά άρματα εννοείται...
Πέρα από την απλή μετατροπή και την προσθήκη των δεξαμενών αερίου, υπήρξαν και άφθονες μετατροπές με συλλογές οι οποίες παρήγαγαν πάνω στα οχήματα το αέριο.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα:
www.lowtechmagazine.com/2011/11/gas-bag-vehicles.html
www.lowtechmagazine.com/2010/01/wood-gas-cars.html
Στα λίνκ που υπάρχουν στο τέλος των άρθρων μπορείτε για να διαβάσετε ακόμα περισσότερα...





Μετά τον Βππ πόλεμο τα πάντα ξεχάστηκαν...
Βλέπετε ήταν προτιμότερο φτωχές χώρες σαν την Ελλάδα να δίνουν τεράστια ποσά σε συνάλλαγμα για να αγοραστεί πετρέλαιο, παρά να έχουν συστήματα τα οποία να παράγουν γκαζοζέν για τα ειδικά οχήματα.
Μόνο κάποιες λίγες χώρες κράτησαν μέχρι το 1990 κάποια εξελιγμένα οχήματα, καθαρά από ανάγκη, όπως σε ορισμένες περιοχές της Κίνας.

Η πιο καλή δικαιολογία που ακούμε πάντα για το γκαζοζεν είναι: δεν τραβάει.
Λογικά, αφού οι κινητήρες που το χρησιμοποιούσαν ήταν φτιαγμένοι για βενζίνη!!!
Το γκαζοζέν θέλει ειδικούς κινητήρες, οι οποίοι όμως ουδέποτε φτιάχτηκαν για τα οχήματα.
Σήμερα με την υπάρχουσα τεχνολογία θα μπορούσαμε άνετα να φτιάξουμε έναν κινητήρα που θα ήταν εφάμιλλος ενός κινητήρα φυσικού αερίου.
Η δεύτερη δικαιολογία είναι η πολύ μικρή εμβέλεια – το πολύ 50 χμ. Αυτό φυσικά ισχύει μόνο όταν το όχημα δεν παράγει το ίδιο το αέριο που χρειάζεται και γιατί οι κινητήρες δε είναι οι κατάλληλοι. Στην περίπτωση που έχουμε επί τόπου παραγωγή και ειδικούς κινητήρες η εμβέλεια αυξάνει άνετα στα 200 χλμ. Και στις δύο περιπτώσεις η εμβέλεια είναι υπεραρκετή για ένα λεωφορείο ή ένα φορτηγό ή ακόμα και για ένα ταξί μέσα σε πόλη ή ακόμα και στην επαρχία. Πέρα από αυτό θα μπορούσαν να υπάρχουν σημεία ανεφοδιασμού στα οποία θα μπορούσε να γεμίσει η δεξαμενή του κάθε οχήματος σε 1 λεπτό.
Η τρίτη δικαιολογία είναι ο πολύ μεγάλος χρόνος για να ξεκινήσει το όχημα όταν έχει το σύστημα παραγωγής πάνω του. Δεν αναφερόμαστε όμως σε ΙΧ, αλλά κυρίως σε επαγγελματικά. Οπότε η έναρξη λειτουργίας είναι κάπως σχετική.
Η τέταρτη δικαιολογία είναι ότι είναι ένα βρώμικο καύσιμο – βέβαια, τόσο βρώμικο όσο το φυσικό αέριο!!! Και εάν δεν το πιστεύετε, απλά δείτε τα βιντεάκια που παραθέτω.
Η πέμπτη δικαιολογία είναι η απουσία ταχύτητας. Ένα λεωφορείο ή ένα ταξί τι ταχύτητα μπορεί να αναπτύξει στην πόλη; Τα οχήματα με γκαζοζέν και ειδικούς κινητήρες μπορούν άνετα να πιάσουν τα 80 χιλιόμετρα την ώρα.

Όλοι όμως ξεχνούν ότι το μεγάλο και κύριο πλεονέκτημα είναι το κόστος.
3 τόνοι λιγνίτη είναι ίσοι με 1 τόνο πετρελαίου.
1 τόνος λιγνίτη στοιχίζει 80 ευρώ – άρα 240 ευρώ συνολικά.
Αυτή τη στιγμή το πετρέλαιο στοιχίζει 1400 ευρώ ο τόνος λιανική, ενώ δίνουμε στις χώρες από τις οποίες το εισάγουμε γύρω στα 495 ευρώ για κάθε τόνο...

Με λίγα λόγια θα μπορούσαμε να εξοικονομούμε αρκετές δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από τη χρήση του γκαζοζέν μόνο στα αυτοκίνητα. Χώρια φυσικά από την παραγωγή του αερίου για χρήση στα σπίτια - αυτό βέβαια πριν το 1992...
Από το 1950 μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα στον τομέα αυτό...
Να υπενθυμίσω ότι ουσιαστικά η μόνη μονάδα αεριοποίησης στην Ελλάδα ήταν στην Αθήνα και το φυσικό αέριο δεν ήρθε στην Ελλάδα παρά μετά το 1992 με πολλές πιέσεις από την ΕΕ...

Βέβαια σήμερα κάποιοι παλαβοί προσπαθούν να το επαναφέρουν.
Ήδη κάποιοι το χρησιμοποιούν στα αμάξια τους – δεν επιτρέπεται όμως παντού.
Σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ, το απαγόρεψαν και σε όσους το χρησιμοποιούσαν τους έστειλαν μπιλετάκι από την εφορία, καθότι δεν πλήρωναν τους νόμιμους δασμούς μέσω υγρών καυσίμων!!!!
(Κάτι βέβαια που έκαναν και σε όσους χρησιμοποιούσαν βιοκαύσιμα που παρήγαγαν μόνοι τους...)
Από την άλλη η χρησιμοποίηση του έχει επεκταθεί σε εταιρείες που δεν θέλουν να πληρώνουν κερατιάτικα το φυσικό αέριο ή απλά θέλουν να πληρώνουν ελάχιστα για το ηλεκτρικό τους. Γιατί όχι μόνο αντικαθιστά τέλεια το φυσικό αέριο με τη μισή όμως τιμή, αλλά και με το γκαζοζέν μπορούν να λειτουργήσουν ηλεκτρογεννήτριες σχεδόν τσάμπα!!!
Εννοείται στο εξωτερικό – γιατί στην Ελλάδα οι κύριοι εργοστασιάρχες και λοιπές γελοίες ομάδες κοιμούνται πάντα αγκαλιά με την ερωμένη και την πόρσε. Που να σκεφτούν τέτοια πράγματα...

Η παρακάτω εταιρεία π.χ. παράγει αεριοποιητές μόνο για κινήσουν γεννήτριες!!!
garringergasifier.com/products.html



Εάν όμως το παραπάνω σας φαίνεται λίγο, τότε δείτε την παρακάτω εταιρεία παραγωγής ρεύματος στην Ινδία.



Η ιδέα πλέον σήμερα επικεντρώνεται στο κάρβουνο και στον λιγνίτη ή ακόμα και στο κοκ.
Ο λιγνίτης έχει γύρω στα 80 ευρώ ο τόνος και γύρω στα 16000 Κj/Kg
Το κάρβουνο:
Το bituminous έχει γύρω στα 120 ευρώ ο τόνος και γύρω στα 20000 Kj/Kg
Ο ανθρακίτης έχει γύρω στα 180 ευρώ ο τόνος και γύρω στα 33000 Kj/Kg
To κοκ έχει γύρω στα 180 ευρώ ο τόνος και γύρω στα 29500 Kj/Kg
Το ξύλο έχει γύρω στα 160 ευρώ ο τόνος και γύρω στα 16000 Kj/Kg
Το Diezel έχει γύρω στα 45000 Kj/Kg και τιμή άστα να πάνε...

Το σύστημα αεριοποίησης του ξύλου είναι πιο απλό από του κάρβουνου.
Το κάρβουνο θέλει πιο μεγάλες θερμοκρασίες και έχει πιο στενά περιθώρια για σωστή καύση.
Επιπλέον, ενώ το αέριο από ξύλο θέλει μόνο νερό για να καθαριστεί πριν μπει στον κινητήρα, το αέριο από κάρβουνο θέλει επιπλέον διαδικασίες για να αποχωριστεί την πίσσα.
Όμως σε τελική τιμή υπερτερεί το κάρβουνο...

ΥΓ 1
Σε πρόσφατη έκθεση για τη βιομάζα υπήρχαν και δύο εταιρείες σαν εκθέτες οι οποίες ήταν στον τομέα της παραγωγής και αξιοποίησης βιοαερίου. Με λίγα λόγια έκαναν την κοπριά ή άλλα παρόμοια υλικά μεθάνιο και χρησιμοποιούσαν μία γεννήτρια για να παράγουν ενέργεια.
Πλησίασα και τους ρώτησα τι θα κάνω αργότερα την χωνεμένη κοπριά - η απάντηση ήταν κάτι μεταξύ του "το πετάς" και "το κάνεις λίπασμα"...
Κανείς από τους δύο δεν ήξερε ότι η χωνεμένη κοπριά γίνεται γκαζοζέν και κινεί γεννήτρια με απόδοση διπλάσια από του βιοαερίου!!!!
Αυτή είναι η κατάσταση στην Ελλάδα: από την μία έχουμε τα λόμπι που με τις μεγάλες τσέπες των πολιτικών μας ρουφούν το αίμα και από την άλλη τους άσχετους καραγκιόζηδες που έχουν "μεγάλες εταιρείες"....

ΥΓ 2
Κάποιοι τρελοί, μεταξύ και εγώ, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα τέτοιο όχημα στην Ελλάδα.
Πιάσαμε λοιπόν όλους τους μετατροπείς και εισαγωγείς πούλμαν, φορτηγών και ημιφορτηγών στην Ελλάδα, αρχή γενομένης από πέρυσι την Άνοιξη. Εμείς θα δουλεύαμε τσάμπα για την σχεδίαση του συστήματος και αυτοί απλά θα παρείχαν το όχημα και τις πρώτες ύλες για την κατασκευή.
Το "δεν μας ήταν ενδιαφέρει" ήταν το λιγότερο που ακούσαμε...
Μόνο που δεν μας είπαν εξωγήινους και βλαμμένους...
.

Bellum omneum contra omne...
Θάνατος στους πετρελαιάδες!!!
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Grecu_

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #45467 από dimlyk
Απαντήθηκε από dimlyk στο θέμα "Οι απατεώνες του πετρελαίου"
πολυ καλο το αρθρο σου αλλα το χαρακτηρισω "ρομαντικο" με την καλη παντα εννοια
και ο λογος ειναι οτι ενεργεια και τροφικη αλυσιδα = δυναμη και φυσικα αυτοι που εχουν αυτη την δυναμη δεν την χαριζουν
το κοστος του καθε προιοντος εχει ελαχιστη σχεση με το κοστος παραγωγης και καθοριζεται απο το διεθνες χρηματιστηριο
πολυ απλα...αν υποτεθει οτι αρχισουμε να χρησιμοποιουμε μαζικα καποιο αλλο ειδος καυσιμου...η τιμη του θα εκτοξευθει (πχ υδρογονο προς το παρον)
γενικα οι εναλλακτικες μορφες ενεργειας χρησιμοποιηθηκαν αποκλειστικα για τα συμφεροντα καποιων πολυεθνικων και την επιβολη νεων φορων (και δεν νομιζω ν αλλαξει αυτο) πχ ηλιακα κλπ στην χωρα μας
και οχι μονο
σε μικρη κλιμακα θα μπορουσαν αν γινουν καποια πραγματα ...σε βαθμο που να μην γινουν ενοχλητικα ομως :)
αλλα κατα κανονα το αρχικο κοστος ειναι αποτρεπτικο


Η δυστυχία αυτού του κόσμου είναι ότι οι ηλίθιοι είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση
Αγάπα τους εχθρούς σου - αυτό θα τους τρελάνει

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
9 Χρόνια 10 Μήνες πριν #135466 από OANNHSEA
Απαντήθηκε από OANNHSEA στο θέμα "Οι απατεώνες του πετρελαίου"
Υπάρχουν πάρα πολλοί που δεν έχουν καταλάβει την επανάσταση που γίνεται στον τομέα της ενέργειας.
Η επανάσταση είναι τόσο μεγάλη που...
Ας το δούμε όμως αλλιώς:

Ο Modi είναι ο νέος πρωθυπουργός της Ινδίας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του θέλει να δώσει ρεύμα σε 400 εκατομμύρια πολίτες της Ινδίας οι οποίοι δεν έχουν και μάλιστα με την χρήση φωτοβολταϊκών και μόνο!!!
www.treehugger.com/renewable-energy/indi...every-home-2019.html
Αυτό σημαίνει αυτόματα πάνω από 100 γιγαβάτ ενέργειας μέχρι το 2020 - εάν φυσικά ολοκληρωθεί το πρόγραμμα...

Από την άλλη η Κίνα, η οποία έχει τεράστια προβλήματα ποιότητας περιβάλλοντος, θέλει να δημιουργήσει φωτοβολταϊκά πάρκα με ισχύ άνω των 50 γιγαβάτ μέχρι το 2017...
www.treehugger.com/renewable-energy/chin...-current-amount.html
Εκτός φυσικά τα 50 γιγαβάτ που θα προσθέσει με τα πυρηνικά εργοστάσια που κατασκευάζει (μέχρι το 2025) και τα άνω των 50 γιγαβάτ με τις ανεμογεννήτριες που τοποθετεί (μέχρι το 2030)...

Αυτό ακούγεται θεσπέσιο στα αυτιά όλων όσων πιστεύανε στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Όμως..., υπάρχει ένα προβληματάκι. Ποιό είναι αυτό;
Ότι κατά την παραγωγή τόσο μεγάλων ποσοτήτων φωτοβολταϊκών θα πέσει η τιμή τους!!!
Μέχρι το 2017 ίσως κάτω από την μισή τιμή που είναι σήμερα!!!
Μιλάμε για τιμές κάτω από 50.000 ευρώ για 100 κιλοβάτ εγκατεστημένης ισχύος στην Ελλάδα!!!
Αυτόματα τα 600 μεγαβάτ τα οποία παράγει ένας σταθμός Η/Π κοστίζουν εγκατεστημένα 300.000.000 ευρώ.
Όσο δηλαδή ένας σύγχρονος σταθμός παραγωγής ρεύματος από λιγνίτη!!!
Και φυσικά με το κόστος παραγωγής να είναι σχεδόν μηδαμινό!!!
Με αυτή την εξέλιξη το 2020 θα μας συμφέρει να κλείσουμε τα εργοστάσια παραγωγής ρεύματος από λιγνίτη στην Ελλάδα και να τα αντικαταστήσουμε με φωτοβολταϊκά!!!

www.treehugger.com/renewable-energy/grap...take-over-world.html
Στο παραπάνω γράφημα βλέπουμε ότι το κόστος κάθε κιλοβατώρας πέφτει συνέχεια και η πλάκα είναι ότι ισχύει μόνο για τις ΗΠΑ με τα κοστολόγια που έχουν. Στην Ευρώπη και σε αναπτυσώμενες χώρες είναι ακόμα πιο μικρό λόγω πιο ακριβών ορυκτών καυσίμων!!! Μέχρι το 2020 θα πέσει κάτω από το κόστος της κιλοβατώρας των ορυκτών καυσίμων!

Υπέροχα νέα έτσι;
Νομίζετε όμως ότι τα λόμπι των ορυκτών καυσίμων θα το δεχτούν και θα χάσουν την μάσα τους;
Ε όχι βέβαια!!!
Μία από τις κινήσεις (μετά από μεγάλες πιέσεις) στις ΗΠΑ ήταν αυτή:
www.treehugger.com/economics/us-imposes-...nels-made-china.html
Κάτι που εντελώς παράνομο σύμφωνα με τις συνθήκες για το διεθνές εμπόριο!!!
Βέβαια το κάνουν οι ΗΠΑ και δεν τρέχει τίποτα - εάν το έκανε η Ελλάδα θα έπεφταν όλοι να την σχίσουν...
Με λίγα λόγια προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο.
Χρόνο για να βγάλουν και άλλους νόμους που θα περιορίζουν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ήδη σχεδόν σε κάθε πολιτεία των ΗΠΑ ψηφίζονται περίεργοι νόμοι που ουσιαστικά αποτρέπουν τους πολίτες ή και τους επενδυτές να επενδύσουν σε ΑΠΕ...
Το ίδιο γίνεται σε μικρότερο βαθμό (προς το παρόν) σε όλο τον κόσμο - ακόμα και στην Ελλάδα.
Στην Ελλάδα με το σάπιο νομικό της σύστημα η κυβέρνηση απλά δεν πληρώνει τους παραγωγούς ρεύματος από φωτοβολταϊκά ή καλύτερα "καθυστερεί" υπερβολικά την πληρωμή τους...

Πέφτει πολύ χρήμα στους πολιτικούς από το λόμπι του πετρελαίου και γενικά των ορυκτών καυσίμων (και όχι μόνο) για να σταματήσουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη των ΑΠΕ.
Ήδη υπάρχουν πολλοί παραγωγοί ενέργειας στις ΗΠΑ που δηλώνουν ότι θα κλείσουν τα εργοστάσια τους που παράγουν ρεύμα από κάρβουνο ή λιγνίτη μέχρι το 2017. Όμως τα εργοστάσια αυτά έχουν πίσω τους και τα αντίστοιχα ορυχεία. Καμία πολιτεία των ΗΠΑ δεν θα ήθελε να χάσει μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας με την σημερινή κατάσταση.
Ένας άλλος παραγωγός στην Αυστραλία (εκεί οι ιδιώτες έχουν το πρώτο λόγο με φωτοβολταϊκά στα σπίτια τους) απειλεί ότι θα κλείσει το εργοστάσιο με φυσικό αέριο που έχει και θα παράγει μόνο με του κάρβουνου, γιατί στην Αυστραλία το κάρβουνο είναι πολύ πιο φτηνό από το φυσικό αέριο!!!

Την δεκαετία του 80 οι οικολογικές οργανώσεις στις ΗΠΑ ικέτευαν τους πολιτικούς να δώσουν 1 δις δολάρια για να πέσει άμεσα, μέσω εξέλιξης, στο 1/4 η τιμή των φωτοβολταϊκών. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν τα έδωσε ποτέ, αν και επιδοτούσε άμεσα ή έμμεσα τα ορυκτά καύσιμα με πάνω από 50 δις δολάρια το χρόνο!!!, και οι εταιρείες φωτοβολταϊκών προχωρούσαν όπως μπορούσε η κάθε μία στην εξέλιξη τους...
Σήμερα προσπαθούν οι ίδιοι λαδωμένοι πολιτικοί να εμποδίσουν με νόμους την εξέλιξη (για την ακρίβεια επέλαση) των ΑΠΕ...
.

Bellum omneum contra omne...
Θάνατος στους πετρελαιάδες!!!
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": GeoTa

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.070 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ